Behöver du ett kosttillskott för sömn?

Ett kosttillskott för sömn kan vara bra om du har svårt att sova. Det finns idag kosttillskott för bättre sömn. Det som tillskottet kan göra, det är helt enkelt att motverka sömnproblem samt även stress. Dock kan det även vara bra att göra annat, för att du ska sova bättre. Bland de saker du kan göra för att få bättre sömn finns detta:

  • Kliv upp om du inte kan somna – gör annat en stund och försök sedan igen
  • Gå och lägg dig bara då du är trött
  • Ha regelbundna sömnvanor – lägg dig samma tid varje kväll, gå upp samma tid varje morgon
  • Minska din stress
  • Undvik att ha mobilen i sängen
  • Sov i svalt rum
  • Undvik kaffe eller te före sovdags

Få bättre sömn med kosttillskott

Det kan vara bra att satsa på ett kosttillskott för sömn i kombination med att göra fysiska aktiviteter under dagen. Se även till att få en daglig dos av dagsljus och var ute i naturen mer. Se även till att rummet inte bara är svalt, utan mörkt med, då du ska sova!

Tips för dig som vill bli mindre morgontrött

För att slippa vara allt för trött om morgonen, så finns det en del bra tips. Dels se till att du får en bättre sömn, men det är även bra att låta bli att snooza väckarklockan. Låt gärna väckarklockan stå en bra bit från sängen så att du måste gå upp och stänga av den.

Se även till att kliva upp med dagsljuset. Tänd upp alla lampor så du vaknar till! Du kan även ta en dusch, eller tvätta ansiktet i kallt vatten.